صفحه اصلی / تکنولوژی / ۱۲ اشتباه رایج لوگو (و نحوه رفع آنها)

۱۲ اشتباه رایج لوگو (و نحوه رفع آنها)

۱۲ اشتباه رایج لوگو (و نحوه رفع آنها)

لوگوی شما اولین بخشی از برند شما است که مردم می بینند. همچنین نماد مرکزی برای اینکه مردم چگونه شما را به یاد می آورند و چگونه در مورد برند شما تداعی می کنند است. در حالی که کشف خلاقیت خود در هنگام طراحی لوگو عالی است، چند اشتباه رایج وجود دارد که می تواند طراحی لوگو عالی را تضعیف کند.

خوشبختانه، اگر بدانید دارید چه کار می کنید، این نوع خطاها به راحتی قابل اصلاح هستند. ما بزرگ ترین اشتباهات لوگو را در دسته بندی هایی که معمولاً ظاهر می شوند نشان داده ایم: رنگ، اشکال و نمادها، و تایپوگرافی.

آماده؟ بیایید بپریم داخل!


رنگ

برخی از بدترین طرح‌های لوگو که دیده‌ایم شامل استفاده ضعیف از رنگ است. در اینجا چند مورد از رایج ترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند و چگونه می توانید از آنها اجتناب کنید آورده شده است:

اشتباه شماره ۱: استفاده از رنگ های لوگو که به برند شما بی ربط هستند

رنگ‌ها به‌عنوان سیگنال‌هایی برای کمک به ما در جهت‌یابی جهان ، ذاتاً با احساسات ما مرتبط هستند. رنگ را به عنوان بخشی از شخصیت یا زبان بدن برند خود در نظر بگیرید. 

با در نظر گرفتن این موضوع، لوگوی شما باید نشان دهنده برند شما باشد. یکی از مهم‌ترین اشتباهات لوگو استفاده از رنگ‌هایی است که در هویت برند شما دیده نمی‌شوند. این یک نه بزرگ است و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد.

اشتباه شماره ۲: رنگ ها و سایه های ناسازگار

رنگ‌ها و سایه‌ها تعیین می‌کنند که یک تن رنگ چقدر خالص به نظر می‌رسد.

یکی از رایج ترین دلایلی که رنگ ها به خوبی با هم کار نمی کنند این است که اشباع و مقادیر متفاوتی دارند. به سختی می توانید یک کار با رنگ قرمز با رنگ آبی پاستلی بسازید، مگر اینکه یک طراح باتجربه باشید.

اگر به نمودار زیر نگاه کنید، متوجه منظور ما خواهید شد. 

ببینید که چگونه رنگ‌های خالص‌تر در ردیف بالا با رنگ‌های ردیف خود بهتر کار می‌کنند تا با رنگ‌های ردیف پایین؟

اشتباه لوگو در استفاده از رنگ های زیاد

منبع: dtelepathy.com

رنگ‌های آرم با اشباع و ارزش مشابه را انتخاب کنید. این نشان دهنده سطح مراقبت از فرآیند طراحی شما و تعهد به ثبات در برند شما است.

دایره های مستر کارت

لوگوی Mastercard یک مثال عالی است: توجه کنید که چگونه رنگ های هر رنگ یکسان است؟ حالا تصور کنید دایره قرمز ۵۰ درصد کمتر اشباع شود. آیا رنگ قرمز پاستلی با رنگ های روشن بقیه لوگو کار می کند؟ احتمالا نه!

اشتباه شماره ۳: استفاده از رنگ های زیاد

بسیار خوب، گاهی اوقات کار می کند (برای مثال آرم NBC را در نظر بگیرید). اما مگر اینکه به معنای واقعی کلمه طلسم های خوش شانسی را بفروشید، به طور کلی استفاده از هر رنگ ممکن ایده خوبی نیست. 

در واقع، استفاده از رنگ‌های زیاد نشان می‌دهد که نمی‌توانید تصمیم بگیرید با کدام پالت استفاده کنید، که به نوبه خود شخصیت برند شما را نامشخص می‌کند و بنابراین احتمال کمتری دارد که با مخاطب هدف شما طنین‌انداز شود. 

لوگوی پپسی

منبع: Pepsi.com

لوگوی پپسی نمونه ای عالی از یک ترکیب رنگی ساده و در عین حال موثر است. توجه کنید که چگونه پپسی از فضای سفید منفی برای جدا کردن رنگ ها و تأکید بر کنتراست آنها استفاده می کند.

در حالت ایده آل، کار با دو تا سه رنگ که رابطه واضحی با یکدیگر دارند، کمک می کند. (اگر گیر کرده اید، برخی از ترکیب های رنگی ما را برای الهام گرفتن بررسی کنید).

اشتباه شماره ۴: استفاده از لوگوهای گرادیان بدون درک زمینه آنها

در دنیای دیجیتال همیشه روشن ما، لوگوهای گرادیان در حال تبدیل شدن به لوگوی اصلی برای بسیاری از مشاغل هستند. 

با این حال، یک کلمه به عاقل: این لوگوها قوانین طراحی سختگیرانه ای در مورد محل شروع گرادیان و میزان انتقال بین رنگ ها دارند. اطمینان حاصل کنید که با قوانین گرادیان مورد استفاده در لوگوی خود و هر جای دیگری در برند خود سازگار هستید.

استفاده از گرادیان فایرفاکس در لوگو

برای مثال، لوگوی موزیلا و دستورالعمل‌های برند، راهی عالی برای درک سطح جزئیاتی است که در استفاده از شیب‌های لوگو در یک هویت تجاری گسترده‌تر انجام می‌شود.


اشکال و نمادها

کمین کردن پشت یک هزار شکست لوگو ، عدم حساسیت به شکل و نماد است. از آنجایی که هر دوی این عناصر بخشی جدایی ناپذیر از معنای لوگوی شما هستند، بسیار مهم است که بدانید چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید.

اشتباه شماره ۵: استفاده نادرست از ظروف

همانطور که می بینید، کانتینرها روشی شگفت انگیز برای قرار دادن متن در متن هستند. اما باید تعادل مناسب را بدست آورید. 

خیلی بزرگ است، و متن لوگوی شما تحت تأثیر فضای اضافی قرار می گیرد. خیلی کوچک است، و لوگوی ضعیف شما تماماً در جعبه قرار می گیرد. به همین ترتیب، استفاده از سبک نادرست ظرف از لوگوی شما می کاهد. 

به عنوان یک قاعده کلی، از خود بپرسید که آیا اضافه کردن ظرف باعث افزایش یا حذف لوگوی شما می شود یا خیر. ترکیب های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که به چیزی برسید که به صورت بصری کار می کند. 

 

نکته: اگر واقعاً در تلاش هستید که ظرف لوگوی خود را کار کند، شاید راه حل این باشد که به سادگی آن را کنار بگذارید!

 

اشتباه شماره ۶: علائم لوگوی نامناسب

علامت لوگوی شما نمادی است که در کنار یا جدا از متن لوگوی شما استفاده می شود. علامت های لوگوی عالی رابطه ای ساده اما موثر با متن لوگو دارند و همچنین می توانند به تنهایی کار کنند. 

علائم لوگوی بد برای جلب توجه می جنگند، هیچ معنایی ندارند و برند شما را تضعیف می کنند. مطمئن شوید علامت لوگویی که استفاده می‌کنید تا حدی با متن مرتبط باشد، حتی اگر بسیار ساده باشد.

به عنوان مثال، Headspace دارای ابتدایی ترین علامت لوگوی تاریخ است. (به معنای واقعی کلمه، این فقط یک دایره است). 

لوگوی headpace

چرا اینقدر خوب کار می کند؟ چون برای برند مناسب است. اگر به دقت نگاه کنید، می بینید که چگونه دایره کاملاً کامل نیست. با توجه به اینکه Headspace یک اپلیکیشن تمرکز حواس می سازد، علامت لوگو به طرز درخشانی ایده پذیرش چیزها را همانطور که هستند به تصویر می کشد. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباهات طراحی لوگو این است که لوگوی خود را تا حد امکان واضح و ساده با برند خود هماهنگ کنید.

اشتباه شماره ۷: سلسله مراتب بصری وجود ندارد

باید یک رابطه واضح بین فونت هایی که انتخاب کرده اید وجود داشته باشد که از یک سلسله مراتب طراحی منطقی و شهودی پیروی کند. چشم اول کجا می خواهد برود؟ چه اطلاعاتی و به چه ترتیبی دریافت می کنیم؟ آیا بین علامت لوگو، فونت اصلی و فونت ثانویه جریان طبیعی وجود دارد؟

منبع: Dribble.com

سلسله مراتب بصری همه چیز در مورد طراحی متناسب با عادات طبیعی چشم است. ما ابتدا چیزهای بزرگ، کنتراست بالا و رنگ های روشن را می بینیم و به دنبال آن چیزهای کوچک، کنتراست کم و رنگ های کسل کننده را می بینیم.

اشتباه شماره ۸: مقیاس گیج کننده

مقیاس می تواند تأثیر زیادی بر نحوه پردازش تصویر داشته باشد. حتی تغییرات ساده در مقیاس عناصر لوگوی شما می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

ماهی های کوچک در حال خوردن ماهی های بزرگ برای به تصویر کشیدن سلسله مراتب بصری

 

اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند، داشتن یک علامت لوگوی بزرگ، با یک خط متن بسیار کوچک است. همانطور که بحث کردیم، سلسله مراتب بصری در مورد طراحی با چشم در ذهن است. این به معنای ایجاد هماهنگی بین مقیاس هر عنصر در لوگوی شما است.


تایپوگرافی

فونت‌ها نمونه‌ای کلاسیک از جمله قدیمی هستند، «این چیزی نیست که شما می‌گویید، مهم نحوه بیان آن است». با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب فونت مناسب بخش مهمی از طراحی لوگوی شما است. یکی از رایج ترین اشتباهات لوگوی که می بینیم، استفاده ضعیف از تایپوگرافی به هر شکلی است.

اشتباه شماره ۹: انتخاب فونت نامناسب

مهم است که فونتی را انتخاب کنید که با داستان و هدف برند شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت فناوری پیشرفته را اداره می کنید، ممکن است نخواهید یک فونت خط شکسته، پیچیده یا قدیمی داشته باشید.

به طور مشابه، مطمئن شوید که فونت شما کنتراست کافی داشته باشد تا به راحتی دیده شود. وزن بسیار کم یا عدم تمایز بین متن و رنگ پس زمینه، خواندن لوگوی شما را برای مردم سخت می کند. 

فونت شما باید با کاراکتر محصول یا خدماتی که ارائه می کنید مطابقت داشته باشد. بدون سری، فونت های مدرن، به دلیل انعطاف پذیری و قابل مشاهده بودن در رسانه های مختلف، مکانی عالی برای شروع هستند. فونت های مختلف را کاوش کنید تا زمانی که فونتی را بیابید که منعکس کننده داستان برند شما باشد.

اشتباه شماره ۱۰: هم ترازی و کرنینگ نامرتب

اگر از لوگوی گرافیکی یا فونت سفارشی استفاده نمی کنید، معمولاً می خواهید متن لوگوی شما به درستی ردیف شود.

به خاطر داشته باشید که ما معمولاً در دنیای انگلیسی زبان از چپ به راست می خوانیم، در چیزی که به عنوان الگوی F شناخته می شود .

در مورد کرنینگ (فاصله بین حروف)، اشتباه رایجی که مردم در مورد فونت‌های لوگو مرتکب می‌شوند، استفاده از فاصله‌های مساوی به جای فاصله نوری است. به جای استفاده از فاصله های دقیقاً مساوی بین حروف، روی خوانایی فونت خود تمرکز کنید.

به خاطر باقی ماندن PG، از نشان دادن مثال‌ها در اینجا اجتناب می‌کنیم، اما به خودتان لطف کنید و «اشتباه‌های هسته‌سازی» را در گوگل جستجو کنید تا متوجه شوید که این یک عنصر واقعا چقدر مهم است.

اشتباه شماره ۱۱: جفت شدن فونت بد

اجراهای شایسته اسکار معمولاً شامل بازیگران بزرگی هستند. کریستین بیل هیث لجر، راسل کرو واکین فینیکس و جان مالکوویچ و جان مالکوویچ داشت.

به همین ترتیب، فونت های ثانویه در لوگوی شما باید به طور معناداری از فونت اصلی شما پشتیبانی کنند. یک اشتباه رایج در طراحی لوگو شامل جفت شدن فونت های ناهمخوان است. 

اشتباه لوگو با استفاده از فونت های زیاد

منبع: UXplanet.org

 

نکته: هنگام طراحی لوگوی خود از حداکثر دو فونت استفاده کنید، به طور کلی یک فونت غالب و یکی کمتر.

 

فونت اصلی باید به یاد ماندنی ترین واحد اطلاعات را توصیف کند – مانند نام شرکت شما، در حالی که فونت ثانویه برای اطلاع رسانی به مردم استفاده می شود که شما چه کار می کنید. 

و هر کاری که انجام می دهید، از بیش از یک طراحی فونت استادانه استفاده نکنید! 

اشتباه شماره ۱۲: شعارهای لوگو که برای همیشه ادامه دارند!

سریع ساده. به نقطه. با شعار لوگوی خود به مردم بگویید که چه کسی هستید ، اما اشتباه نکنید که به مردم مقاله بخوانند.


شعارهای لوگوی عالی یا توصیفی هستند (آنها به مردم می گویند چه کار می کنید)، یا خلاق هستند (آنها چیزی در مورد شخصیت شما و ارزش چیزی که ارائه می دهید به مردم می گویند).


این سوالات را از خود بپرسید

در نهایت، افراد با لوگوی خود اشتباه می کنند زیرا از چند اصل اساسی پیروی نمی کنند. برای جلوگیری از این امر، کمک می کند چند سوال در مورد لوگوی خود از دیدگاه بیننده از خود بپرسید:

 

  • آیا می توانید لوگو را به وضوح ببینید؟
  • به نظر خوبه؟
  • آیا از نظر بصری معنی دارد؟
  • آیا رنگ ها با هم کار می کنند؟
  • آیا لوگو با هویت برند شما مطابقت دارد؟
  • آیا با رسانه های مختلف – چاپی، وب و رسانه های اجتماعی کار می کند؟

 

طراحی به معنای توجیه هر انتخابی است که از نظر مفهومی انجام می دهید. در حالی که اضافه کردن ده شکل، پانزده فونت، سه ظرف و کل طیف رنگی به لوگوی خود می تواند وسوسه انگیز باشد، اما این تصور را به مشتریان شما نمی دهد که شما در کنترل خود هستید.

یادگیری اصول اولیه طراحی لوگو به شما این امکان را می دهد که در صورت لزوم قوانین را به طور موثر زیر پا بگذارید. تا آن زمان، با ساده نگه داشتن موارد از اشتباهات لوگو جلوگیری کنید. 

هرچه مشتریان شما برای درک و اعتماد برند شما کار کمتری انجام دهند، بهتر است!

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

طراحی لوگو

طراحی بنر

برای طراحی لوگو و مشاوره به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود   حیوانات و برندها مانند پوما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.