صفحه اصلی / تکنولوژی / ۱۰ لوگو مربع معروف + نکاتی برای الهام بخشیدن به طراحی شما

۱۰ لوگو مربع معروف + نکاتی برای الهام بخشیدن به طراحی شما

۱۰ لوگو مربع معروف + نکاتی برای الهام بخشیدن به طراحی شما

 

اشکال در طراحی گرافیکی معنای زیادی را منتقل می کنند و می توانند واکنش های احساسی را بر اساس ارتباط ما با چیزهای موجود در دنیای واقعی ایجاد کنند. اشکال فقط ظاهر یک لوگو را تغییر نمی دهند، بلکه نحوه درک آن را نیز تغییر می دهند.

لوگوهای مربعی انتخابی محبوب در میان بسیاری از برندهای معروف هستند. اگر به فکر استفاده از یک لوگوی مربعی هستید، باید پیامی که آن را منتقل می کند را درک کنید.

مربع ها به شدت با ثبات و ساختار مرتبط هستند. جایی که اشکال دایره ای در طبیعت یافت می شود، مربع ها بیشتر در سازه های ساخته شده توسط انسان یافت می شوند. میدان ها عناصر سازنده جامعه هستند و ما هر روز با آنها در تعامل هستیم. آنها چارچوب ها و حس سازماندهی را فراهم می کنند. در یک لوگو، مربع ها قابلیت اطمینان و اقتدار را بیان می کنند. شرکت‌هایی که از لوگوی مربعی استفاده می‌کنند به‌عنوان شرکت‌هایی با سابقه، حرفه‌ای و ایمن شناخته می‌شوند. گوشه‌های تیز و لبه‌های قوی نسبت به گزینه‌های دیگر مانند دایره‌ها بیانیه پررنگ‌تری دارند .

این لوگوهای مربع معروف را بررسی کنید

ما برخی از محبوب‌ترین نمونه‌های لوگوی مربعی را در آنجا تجزیه و تحلیل کرده‌ایم تا بتوانید تأثیرات آنها را درک کنید و الهام‌بخشی برای خودتان پیدا کنید!

۱٫ بی بی سی

مرکز پخش بریتانیا یکی از قابل تشخیص ترین نمونه های لوگوی مربعی را دارد. زمانی که لوگوی شبکه برای اولین بار راه اندازی شد، از چندین تکرار دایره ای برای تمایز بین کانال ها (آموزش بی بی سی، اخبار بی بی سی و غیره) تشکیل شده بود. در دهه ۱۹۸۰، تصمیم به مدرن سازی برند گرفته شد. حروف جعبه به صورت مربع قرار گرفت و به لوگوی جدید تبدیل شد.

لوگوی بی بی سی در مربع

چرا کار می کند:

اشکال مربعی ساده و قوی واقعاً امتحان زمان را پس داده اند. لوگوی مربع بی بی سی نمونه ای فوق العاده از این است که چگونه ساده سازی برند شما می تواند تاثیرگذارترین و اصلی ترین عناصر را در اختیار شما بگذارد. همچنین شناسایی و چاپ روی کالا در حالت آفلاین و آفلاین آسان تر است.

۲٫ امریکن اکسپرس

امریکن اکسپرس نمونه کاملی از لوگوی مربعی دارد. به عنوان یک سازمان مالی، شرکت نیاز به برقراری ارتباط امنیت و اعتماد دارد. طراحی ساده آبی آنها با متن sans serif از زمان آغاز به کار تغییر بسیار کمی داشته است. این عناصر به گونه ای طراحی شده اند که شخصیت شرکت را به طور کامل بیان کنند – از جمله شیب پر زرق و برق ، که زیبایی ای را که Amex همیشه منتقل کرده است، افزایش می دهد.

لوگو مربع آمکس

چرا کار می کند:

لوگوی امریکن اکسپرس از سه عنصر جامد استفاده می کند. مربع حاوی آرم و ایمن است. رنگ آبی به طور گسترده ای با مسئولیت پذیری و قابلیت اطمینان همراه است. در نهایت، فونت پررنگ و اسلب قاطعانه است و احساس قدرت و استحکام را می دهد. به طور هماهنگ، لوگو پیام عالی را برای یک شرکت بانکی منتقل می کند.

۳٫ شکاف

طراحی لوگوی مربعی Gap به قدری نمادین است که زمانی که این شرکت تلاش کرد در سال ۲۰۱۰ تغییری ایجاد کند، اعتراض عمومی گسترده ای به وجود آمد . نسخه جدید تنها پس از یک هفته حذف شد! حتی پس از اینکه گپ دوباره لوگوی خود را در سال ۲۰۱۶ تغییر داد، اکثر مردم هنوز این برند را با مربع آبی کلاسیک آن مرتبط می دانند.

لوگوی شکاف

چرا کار می کند:

همانند امریکن اکسپرس، گپ تمام عناصر یک لوگوی قوی و تاثیرگذار را دارد. تصمیم گپ برای استفاده از فونت سریف، سنت، سن و استقرار را تعیین می کند. به عنوان یک خرده فروش قدیمی، این کاملا با شخصیت برند آنها مطابقت دارد. همچنین جالب است بدانید که جدیدترین لوگوی Gap – وارونگی مربع اصلی – هنوز به شدت به حروف اسپایر متکی است، چیزی که طرفداران این برند از دیدن آن در تلاش برای تغییر نام تجاری ناامید شدند.

۴٫ لگو

چه کسی با لگو بازی نکرده است؟ یکی دیگر از نام آشنای قدیمی (در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد!)، این شرکت در دهه ۱۹۵۰ یک مربع زرد به لوگوی خود اضافه کرد. تا دهه ۶۰ بود که لوگویی که ما اکنون می شناسیم و دوست داریم شکل گرفت (…دریافت؟). نام تجاری قرمز، زرد و سفید به طور جهانی قابل تشخیص است و به عنوان یک لوگوی مربعی بازیگوش الهام بخش عمل می کند.

لوگو مربع لگو

چرا کار می کند:

لوگوی لگو بسیار خوب عمل می کند زیرا با هندسه خود احساس امنیت و قابلیت اطمینان را حفظ می کند و در عین حال به اندازه کافی بازیگوش به نظر می رسد که برای کودکان جذاب باشد. رنگ‌های روشن و فونت گرد مخصوصاً برای چشم‌های جوان جذاب است، در حالی که تداعی‌هایی که با لوگوی مربعی ارائه می‌شود بلافاصله به والدین اطمینان می‌دهد.

۵٫ مایکروسافت

لوگوی فعلی مایکروسافت یک ساخته نسبتا جدید است. قبل از سال ۲۰۱۲، این شرکت از یک لوگوی ساده و سیاه و سفید استفاده می کرد. از دهه ۱۹۸۰ از فونت های جعبه ای استفاده می کرد، با تغییرات نسبتا کمی. امروزه طراحی جدید مبتنی بر نماد در سراسر جهان بدون نام شرکت قابل شناسایی است. این سطح از شناخت نشانه یک لوگوی مربعی واقعا موفق است.

لوگوی مایکروسافت

چرا کار می کند:

اگرچه این لوگو ساده است، اما به صورت نمادین به آن ضربه می زند. چهار مربع رنگی نشان دهنده شاخه های کسب و کار مایکروسافت است. آبی برای ویندوز، قرمز برای آفیس، سبز برای Xbox و زرد برای Bing. هر رنگ به طور خاص برای نشان دادن شخصیت بخش انتخاب شده است. این تاکتیک طراحی هوشمندانه در کنار استفاده نمادین از مربع ها، نمونه کاملی از یک لوگوی تمیز و ساده است که عمق قابل توجهی دارد.

۶٫ دومینو

لوگوی دومینو از زمان ایجاد آن در دهه ۱۹۶۰ تغییر چندانی نکرده است. سه نقطه دومینو برای نشان دادن سه مکان موجود ایجاد شد. برنامه اولیه شرکت پیتزا این بود که با افتتاح مکان های جدید، نقاط بیشتری اضافه کند، اما، همانطور که می توانید تصور کنید، این باعث ایجاد نقاط زیادی می شود! به جز یک تلنگر کوچک، لوگو تا سال ۲۰۱۲ دوباره تغییر نکرد. امروزه، این یک علامت کلمه ساده با نماد مربع دومینو در نزدیکی آن است—گاهی در بالای آن، گاهی اوقات در کنار آن.

نماد لوگوی پیتزای دومینو

چرا کار می کند:

Domino’s نمایشی فوق العاده از این است که چگونه برندسازی ثابت می تواند یک شرکت را ایجاد یا شکست دهد. چه روی ماشین‌ها، جعبه‌های پیتزا یا بروشورها باشد، نماد مربع قرمز و آبی فوراً قابل تشخیص است. جهت یا مقیاس لوگو مهم نیست. همیشه به فرنچایز محبوب پیتزا مربوط می شود. Domino’s اکنون آنقدر نام تجاری شناخته شده است که دیگر نیازی به استفاده از کلمه “پیتزا” ندارد. این واقعیت موفقیت استراتژی های برندسازی آنها را در طول سالیان نشان می دهد.

۷٫ Uniqlo

زمانی که لوگوی Uniqlo برای اولین بار ساخته شد، بر اساس یک اشتباه بود. نام تجاری قرار بود “Uni-Clo” نامیده شود – مخفف “لباس منحصر به فرد”. با این حال، اشتباه تایپی در فرم ثبت شرکت به معنای تغییر نام دائمی بود. خود لوگو به شدت به نام آن متکی است و از کشور اصلی فروشگاه، ژاپن الهام گرفته شده است. در ابتدا از رنگ تیره و قرمز مایل به شرابی و فقط حروف انگلیسی استفاده می کرد، اما به روز رسانی در سال ۲۰۰۶ رنگ را تغییر داد و یک نسخه الفبای ژاپنی اضافه کرد. با این نام تجاری بود که Uniqlo به موفقیت بین المللی دست یافت.

لوگو مربع یونیکلو

چرا کار می کند:

قابلیت اطمینان یک عامل کلیدی برای یک شرکت بین المللی است. قدرت مرتبط با مربع ها به انتقال این حس استقرار و اعتماد کمک می کند. این لوگو همچنین ریشه های خود را با استفاده از رنگ بیان می کند – طرح قرمز و سفید با پرچم ژاپن یکسان است. قرمز همچنین به عنوان یک رنگ غالب در نظر گرفته می شود که به عنوان یک واکنش روانشناختی قدرتمند و پرشور شناخته می شود.

به علاوه، انتخاب اضافه کردن نسخه ژاپنی زبان تنها حس شرقی طراحی را تقویت کرد. در نهایت، طراحی کلی فوق العاده شبیه مهر و موم مدرن است که در ژاپن برای علامت گذاری اسناد رسمی استفاده می شود. این انتخاب سبک فقط زیبایی شناسی ژاپنی برند را بیشتر می کند.

۸٫ ام تی وی

لوگوی MTV یک نمونه فوق العاده از استفاده از مربع ها برای تأثیرگذاری بر طراحی بدون در نظر گرفتن شکل است. فونت جعبه‌ای ام‌تی‌وی از زمان شکل‌گیری آن در سال ۱۹۸۰ یکی از اجزای اصلی این لوگو بوده است. فرهنگ گرافیتی پر رونق در آن زمان الهام‌بخش طراحان بود که از این ظاهر برای ایجاد کانال به عنوان یک شبکه مدرن و مدرن استفاده کردند. عامل منحصر به فرد دیگر فقدان یک طرح رنگی است. چه در رنگ های مشکی یا سفید یا فصلی، لوگوی مربعی در تمام طول سال قابل تشخیص است.

چرا کار می کند:

MTV همچنان قادر است استحکام و ثبات مربوط به مربع ها را، بدون عنصر انقباض که با احاطه کردن آن در یک جعبه همراه است، ارتباط برقرار کند. با این انتخاب طراحی، آنها آزادی مخاطبان جوان خود را به دست آورده اند و در عین حال قدرت و اقتدار خود را به عنوان یک برند حفظ کرده اند. استفاده از شکل آنها به قدری قدرتمند است که این برند حتی برای ایجاد سر و صدا نیازی به رنگ ندارد.

۹٫ ۷ یازده

۷ Eleven یک مالک عالی برای یک آرم مربع است. استفاده از ۷-Eleven از مربع که در سرتاسر جهان به عنوان یک فروشگاه رفاهی قابل اعتماد شناخته می‌شود، نشان‌دهنده قابلیت اطمینان و اتصال به زمین است. با این حال، لوگو عوامل مهم دیگری نیز دارد. حروف کوچک «n» یک انتخاب عمدی بود، زیرا طراحان تصمیم گرفتند که پایان دادن به حروف کوچک خمیده نسبت به تمام حروف، دوستانه‌تر باشد.

چرا کار می کند:

لوگوی ۷-Eleven با واکنش های احساسی ما بازی می کند. لوگو با مربع جلب توجه می کند، اما سپس به طور هدفمند شامل عناصر نرم تری مانند لبه های گرد و حروف کوچک n می شود. انتخاب غیرمعمول برای استفاده از حروف کوچک، لحن کلی لوگو را تغییر می دهد. همچنین نکته جالبی را ارائه می دهد که بازاریابی دهان به دهان را برای شرکت افزایش می دهد.

۱۰٫ تی موبایل

طراحی یک لوگوی مربعی لزوماً به این معنا نیست که یک علامت کلمه یا مونوگرام را بردارید و آن را در یک جعبه قرار دهید. در واقع، تفکر خارج از چارچوب می تواند تأثیرگذارتر باشد. T Mobile یک نمونه فوق العاده از طرح های مربع مبهم تر است. عنصر اصلی لوگو علامت واژه فونت سریف سنتی است. طرحی که ظاهر باستانی داشت با افزودن پنج مربع کوچک مدرن شده است. این مربع ها هدفی را دنبال می کنند، شروع و پایان کلمات را به هم متصل می کنند و بر عنصر “اتصال” ضروری برای یک برند مخابراتی تاکید می کنند.

چرا کار می کند:

طراحی لوگوی مربعی همچنان اعتماد را نشان می دهد، اما بدون انقباض یک ظرف مربعی. از آنجایی که علامت کلمه شامل نمی شود، آزادی ارتباط نزدیک با شبکه های تلفن همراه را نشان می دهد. این لوگو آنقدر تاثیرگذار است که به تنهایی از روی “T” (و دو مربع) قابل تشخیص است. رنگ سرخابی به عامل تعیین کننده برند تبدیل شده است. این شرکت دارای علائم تجاری بر روی رنگ است تا از تضعیف شخصیت برند خود توسط دیگران جلوگیری کند.

نکاتی برای طراحی لوگوی مربعی شما

نمونه های بالا الهام بخش طراحی لوگوی مربعی شما هستند. اما، اگر هنوز در تلاش هستید که آنها را در طراحی خود به کار ببرید، ما چند پیشنهاد برای شما داریم که باید در مورد آنها فکر کنید.

چیدمان خود را در نظر بگیرید

آیا لوگوی شما با یک جعبه، یک طرح کلی بهتر کار می کند یا می توانید از اشکال مربع کوچکتر در طراحی استفاده کنید؟ شاید شما حتی نیازی به استفاده از یک مربع واقعی نداشته باشید، بلکه عناصر یک لوگوی مربعی را با استفاده از فونت ها یا نمادهای جعبه ای ترکیب کنید.

علامت کلمه، تک نگار یا هیچ کدام؟

طول نام شرکت خود و اینکه آیا آن را به عنوان بخشی از لوگوی خود می خواهید در نظر بگیرید. اگر طولانی باشد، شاید یک مونوگرام در یک مربع بهتر از نام کامل شرکت باشد. لوگوهای کوتاه تر و مختصرتر باعث ایجاد تاثیر به یاد ماندنی تری می شوند.

لوگوهای مربعی ساخته شده در Looka

فقط رنگی یا طرح کلی؟

با پر کردن مربع با یک رنگ بازی کنید یا آن را به عنوان طرح کلی قرار دهید تا ببینید کدامیک تاثیرگذارتر است. کدام گزینه به بهترین وجه پیامی را که می‌خواهید به تصویر بکشید، منتقل می‌کند؟ گاهی اوقات یک طرح کلی می تواند توجه را به آنچه در داخل مربع است به روشی دقیق تر جلب کند، جایی که یک مربع پر از رنگ جسورتر و جلب توجه می کند.

یک نماد را در نظر بگیرید

وقتی صحبت از شناخت برند به میان می آید، نمادها ابزار فوق العاده قدرتمندی هستند. بسیاری از کسب و کارها بیشتر با نماد لوگوی خود شناخته می شوند تا با نام تجاری خود. نایک، توییتر، شل یا حتی مایکروسافت را در نظر بگیرید.

لوگوهای مربعی ساخته شده در looka

عناصر ثانویه را امتحان کنید

مربع‌ها تیز و «تند» هستند و اگر می‌خواهید تعادلی پیدا کنید، از دیگر عناصر نرم‌تر لوگو استفاده کنید. در نظر بگیرید که چگونه ۷-Eleven و T-Mobile عناصر ثانویه را برای ایجاد شخصیت پیچیده تر برند انتخاب کردند.

رقابت خود را بررسی کنید

لوگوی شما در حوزه بزرگتری از صنعت شما وجود دارد. مطمئن شوید که آن را با رقبای خود مقایسه کنید و ببینید که آیا برجسته است یا با هم ترکیب می شود.


به راحتی یک لوگو مربع موفق ایجاد کنید

اگر می خواهید یک لوگوی تاثیرگذار داشته باشید، ممکن است یک مربع بهترین شکل برای کار با آن باشد! به یاد داشته باشید که در نظر داشته باشید که چگونه می توانید نام کسب و کار خود را درج کنید، در مورد رقابت خود تحقیق کنید و یک پالت رنگ قوی ایجاد کنید.

این نکات به شما کمک می کند تا گزینه های خود را محدود کنید و یک ایده واضح برای ایجاد یک لوگو ایجاد کنید که عبارتند از:

  • قوی
  • قابل اعتماد
  • به خوبی تثبیت شده است

اگر می‌خواهید با استفاده از مربع‌ها با نحوه ظاهر لوگوی خود بازی کنید، سازنده آرم رایگان ما را بررسی کنید . فرآیند طراحی سریع و آسان است، بنابراین می توانید ایده های خود را آزمایش کنید و محصول نهایی با کیفیت حرفه ای را دریافت کنید.

تایپ فوری

تایپ فرمول

طراحی لوگو

طراحی بنر

برای طراحی لوگو و مشاوره به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

۲۷ طرح لوگوی مینیمال فراموش نشدنی

۲۷ طرح لوگوی مینیمال فراموش نشدنی   چیزی در مورد طراحی مینیمالیستی وجود دارد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.