صفحه اصلی / تکنولوژی / ۱۰ لوگوی الهام بخش قدیمی + نکاتی برای ساختن خودتان

۱۰ لوگوی الهام بخش قدیمی + نکاتی برای ساختن خودتان

۱۰ لوگوی الهام بخش قدیمی + نکاتی برای ساختن خودتان

لوگوهای قدیمی قدرتمند هستند. اگر یکی را روی شن‌های یک ساحل خالی بکشید، صد هیپستر فوراً از دریا بیرون می‌آیند و به دنبال ماجراجویی، قهوه تازه آسیاب شده و روغن ریش معطر می‌گردند.

وینتیج نشانه جاده باز است، سبک والت ویتمن سبک لوگو. بر اتکای شدید به خود، عشق به زمین خوب و رویارویی با ناشناخته ها با هر ابزاری که اتفاقاً در دست دارید اصرار دارد.

و در حالی که گاهی اوقات تعریف یک لوگوی قدیمی دشوار است، زمانی که آن را می بینید متوجه می شوید. پس چکمه‌های کار از پیش رنگ‌رفته H&M خود را زین کنید و گرد و غبار را پاک کنید، زیرا ما در شرف جستجو هستیم.

به هر حال چه چیزی یک لوگو را “وینتیج” می کند؟

وینتیج در قلبش داستان سرایی است. به ایالات متحده در دوران ممنوعیت یا عصر طلایی اکتشاف فکر کنید. به کوهنوردان، پیشگامان و هنری دیوید ثورو در کابین خود با کوله پشتی هرشل فکر کنید.

برندهای قدیمی یک حرکت نوستالژیک از زمان حال به زمان و مکان دور هستند. اغلب، این به شکل بازگشت به ریشه های شما با عناصر بصری است که به شجره نامه، میراث یا سنت قدیمی اشاره دارد. به عنوان مثال، سازندگان ویسکی هنوز از همان تکنیک هایی استفاده می کنند که برای چندین دهه دارند، بنابراین منطقی است که این را در هویت برند خود بگنجانند.

در مواقع دیگر، Vintage الهام بخش بی‌قراری برای بیرون است. یک لوگوی قدیمی باید باعث شود که فوراً شغل خود را رها کنید و به جاده بروید، شاید برای مدت کوتاهی در Cabela توقف کنید، قبل از اینکه به سمت بیابان فرو بروید. (سلب مسئولیت: این کار را نکنید، یک خرس شما را خواهد خورد).

اسب روشن با سوار - دکوراسیون قدیمی

از شرکت‌های مشروب‌سازی گرفته تا تجهیزات ماجراجویی و کافی‌شاپ‌ها، وینتیج یک سبک همه کاره است که مورد علاقه گروهی از صنایع است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که لوگوهای قدیمی مختص صنعت نیستند. این موضوعات زیربنایی مانند اتکا به خود و – به طور متناقض – با هم بودن و کار گروهی است که اغلب لوگوهای قدیمی را برای برخی از بخش ها جذاب می کند.

اما در واقع یک لوگوی قدیمی چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد:

تم ها و نمادهای رایج در یک لوگوی قدیمی

هویت یا لوگوی برند قدیمی اغلب شامل یک یا چند مورد از این تم های بصری می شود:

  • ماجرا
  • نوستالژی
  • وطنی
  • روستایی
  • روستایی

و اغلب حاوی یک یا چند نقوش زیر هستند:

  • بافت های محو شده
  • شکوفایی متن شکسته (معمولاً نام برند)
  • متن علامت تجاری تمام حروف (که به شما می گوید شرکت چه کاری انجام می دهد و چه زمانی تاسیس شده است)
  • طناب ها
  • قلاب
  • قطب نما
  • لنگرها
  • جو
  • ابزار مزرعه
  • حیات وحش

همانطور که اشاره کردیم، اینها قوانین سختی نیستند، بلکه دستورالعمل هایی هستند که به شما در جهت گیری کمک می کنند.

برندهای معروف با لوگوهای قدیمی

مطالعه برندهای معروف وینتیج راهی عالی برای آماده شدن برای طراحی لوگوی شخصی شماست . این ها تعدادی از علاقمندی های ماست!

جک دنیلز

لوگوی جک دنیلز

لوگویی که شبیه داستان شش کلمه ای همینگوی است: «برند شماره ۷ قدیمی. ویسکی تنسی.» دیگه نگو ویسکی معروف جاسپر «جک» نیوتن دانیل دارای طراحی کلاسیک قدیمی است که در سراسر جهان شناخته شده است.

لوی اشتراوس

لوگوی قدیمی لوی اشتراوس

اگر بگوییم “وینتیج” و شما فوراً خود را در یک جفت Levi’s تصور نکنید، آیا حتی پا دارید؟ اگرچه آنها اخیراً با یک تکامل لوگو روبرو شدند ، اما لوی اشتراوس هنوز هم هر از گاهی علامت تجاری اصلی را بر روی لباس و شلوار جین خود وارد می کند.

شرکت تامین هرشل

لوگوی شرکت تامین هرشل

دو پسر ساسکی از دشت‌های هرشل، SK، که اکنون یکی از موفق‌ترین برندهای پوشاک و کوله‌پشتی در جهان را اداره می‌کنند. هرشل یک نمونه عالی از یک لوگوی قدیمی است که از ریشه های داخلی یک برند الهام گرفته شده است.

کابلا

لوگوی Cabelas Canada

حالا ما قصد نفرین نداریم، اما کابلا یک نماد کانادایی است! لوگوی Cabela با یک حس وینتیج ظریف تر، همچنان از نقوش قدیمی معمولی مانند یک لوگوی علامت کلمه شکسته ساده در یک پالت رنگی قدیمی استفاده می کند.

ملوان جری

لوگوی ملوان جریس

شما به تازگی پس از گذراندن یک هفته طولانی درگیر در صفحه اصلی، وارد پورت شده اید. دک مدفوع شما کاملاً پاک شده است، خالکوبی جدید شما در حال کنده شدن است زیرا فراموش کرده اید که آن را در معرض نور خورشید قرار دهید، و سی دی Dropkick Murphy شما توسط یک ناروال خورده شده است. حداقل زمانی که غم و اندوه خود را غرق می کنید، می توانید یکی از بهترین لوگوهای قدیمی را تحسین کنید.

۱۰ نمونه لوگوی قدیمی

فقط برندهای معروف نیستند که از لوگوهای قدیمی استفاده می کنند. بیایید به چند مثال دیگر نگاهی بیندازیم تا به شما در درک دلیل کارکرد این لوگوهای قدیمی کمک کنیم!

لوگوی قدیمی La Diplomate

منبع: behance.net/gallery/10326055/La-Diplomate

این چای‌فروش در بوردو، یک سبک وینتیج زیبا در دوران ممنوعیت با رنگ‌های آرت دکو، آرم و هویت برند فوق‌العاده‌ای دارد. Rice Creative با استفاده از رنگ و خط کار بسیار خوبی انجام داده است تا تجربه مشتری مشتری خود را در بر بگیرد. یک طلای درخشان در برابر یک پالت تیره، غنا و عطر چای خوب را که La Diplomate می‌فروشد، فرا می‌خواند.

آرم پسر مزرعه به سبک قدیمی

Farm Boy یک خواربارفروش به سبک بازار ارگانیک است که در خارج از کانادا واقع شده است. لوگوی آن کاملاً سبک قدیمی را با طرحی خشن و ناقص، فونت Serif تمام کلاه دار و ظرف خمیده در بر می گیرد.

لوگوی قدیمی Attitude Originals

یک لوگوی عالی از لباس هرشل. طراح کار فوق العاده ای انجام می دهد و نشان می دهد که چگونه حتی چیدمان های ساده متن و بافت می توانند با هم ترکیب شوند تا حسی قدیمی را ایجاد کنند.

 

Cbt.design رنگ های ظریفی را در این لوگوی الهام گرفته از کلاسیک گنجانده است. پاستیل‌های بی‌صدا و بافت‌های محو شده با هم ترکیب می‌شوند تا حال و هوای مناسبی را برای برشته‌کننده‌های قهوه اتحادیه کشاورزان ایجاد کنند.

لوگوی ظاهری قدیمی فروشگاه قصاب فیرفیلد

منبع: calicohillcreative.com

افزودن طرح لوگوی مونوگرام به این قصاب انعطاف پذیری زیادی برای پلتفرم های مختلف می دهد. به این فکر کنید که چه عناصری را می توانید از لوگوی “کامل” خود برای استفاده در یک مونوگرام استفاده کنید. ویژگی بارز لوگوی شما چیست؟ آیا می توان آن را به نوعی به یک مونوگرام تبدیل کرد؟

طراحی الگوی قدیمی با هم بیایید

منبع: theinspirationgrid.com

متن آهنگ بیتلز! پرندگان عجیب و غریب! رنگ بافت! (هیپر تهویه شروع می شود). اساساً این یک لوگوی هیولایی است. استفاده عالی از فونت متضاد برای بیان یک داستان، یکپارچه در یک علامت لوگوی قدیمی.

آرم آرایشگاه وینتاژ بالا و تنگ

Kowaleski and Co (که لوگوی خودش عالی است) طیف شگفت انگیزی از آرم های قدیمی، از آرایشگاه ها گرفته تا خواربار فروشی های هندی دارد.

لوگوی قدیمی تاتو کافئین

منبع: behance.net/mateuszwitczak

قطعات متنی واقعا خیره کننده توسط طراح لهستانی Mateus Witczak. Witczak از یک سبک الهام گرفته از خالکوبی استفاده می کند تا داستان ها را فقط با استفاده از کلمات و شکل آنها بیان کند. برداشتی منحصر به فرد از استفاده از شکل برای انتقال معنی در لوگوها.

لوگوی سبک وینتیج عکاسی وسلی کینگ

این لوگو که در سازنده لوگوی خودمان ساخته شده است، یک پالت رنگی قدیمی را با یک دوربین فیلمبرداری به سبک قدیمی و حروف سنگین ترکیب می‌کند تا حس وینتیج نهایی را ایجاد کند.

لوگوی نوار قدیمی

منبع: dribble.com

یکی دیگر برای جاده توجه کنید که چگونه این قطعه پیشنهادی دست‌کش توسط دالیبور مومچیلوسوویچ کلمه “میخانه” را در شعله‌های متن شکسته ترکیب می‌کند. خیلی باحال!

نکاتی برای طراحی لوگوی قدیمی

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است: آیا وینتیج سبک مناسبی برای صنعت من است؟ اگر در امنیت سایبری کار می کنید، احتمال اینکه اینطور نباشد وجود دارد. وینتیج به خوبی با خدمات و محصولاتی که دارای اسطوره‌های از قبل موجود هستند، ابزارهایی که در طول زمان تکامل یافته‌اند، و روش‌های سنتی انجام کارها جفت می‌شود.

اگر به سوال بالا پاسخ دادید و همچنان می خواهید بدانید که چگونه یک لوگو به سبک قدیمی بسازید، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

لزومی ندارد که لوگوهای قدیمی شامل عناصر بصری که در بالا ذکر کردیم باشد، اما اغلب دارای یک “تم” متمایز هستند. به طور کلی، این مجموعه ای از ویژگی هایی است که شما را به مکان و زمان دیگری منتقل می کند و حس کنجکاوی را القا می کند.

هنگام طراحی لوگوی خود، به مواردی فکر کنید که مستقیماً به صنعت شما مربوط می شود. برای این کار لازم نیست آبجوسازی یا شرکت پوشاک باشید. به تابلوهای قدیمی، علائم تجاری، عکس‌های شهر خود در آن روز نگاه کنید، یا فیلم‌های قدیمی را تماشا کنید تا حس کنید اوضاع چگونه به نظر می‌رسید. شروع به ساخت یک کاتالوگ بصری برای خود کنید.

برای مثال، اگر برای آرایشگاه خود لوگو می‌سازید، به جفت‌های قدیمی قیچی، مدل‌های موی کلاسیک و فرهنگ خالکوبی قدیمی نگاه کنید. برای کمک به تصمیم گیری در مورد موارد زیر، به همان اندازه که نیاز دارید عبارات بصری کلاسیک جمع آوری کنید:

 

  • یک سبک فونت اصلی
  • یک سبک زیر قلم (اغلب تمام حروف سرپوشیده)
  • شکل لوگوی شما
  • رنگ لوگوی شما
  • یک یا دو نقوش بصری که مستقیماً به کاری که انجام می‌دهید مربوط می‌شوند (مثلاً بستنی‌های یک شرکت بستنی‌سازی)، یا از نظر موضوعی مرتبط هستند (دوچرخه‌های دسته تورنتو )

 

فقط برای اینکه به شما نشان دهم که هر کسی می تواند یک لوگوی قدیمی بسازد، در اینجا یکی از لوگوهایی است که من در عرض ۵ دقیقه با استفاده از سازنده آرم ما خش خش زدم.

لوگوی قدیمی الیور - ساخته شده با Looka

من همه چیز را ساده نگه داشتم و از عناصر اولیه اما مؤثر برای گفتن یک داستان استفاده کردم. دستیابی به چاه جوهر برای i-dot بسیار ساده بود، فقط با افزودن یک نماد و خلاقیت در موقعیت‌یابی.

برای متن برند، یک فونت قدیمی انتخاب کردم و فقط “O” را با حروف بزرگ نوشتم، به آن کمی پویایی دادم و شکل لوگو را به خوبی تنظیم کردم.

برای متن علامت تجاری، داستانی درباره کاری که انجام می‌دهم گفتم. “Copywriter” به اندازه رزومه ای که روی آن نوشته شده جالب است، بنابراین من همه چیز را تغییر دادم و داستانی را تعریف کردم.

و برای رنگ‌ها، یک چیدمان رایگان خوب را بین رنگ آبی تیره و تیره و زرد روشن اما خاموش انتخاب کردم.

هرکسی می‌تواند با کمی درخشش شخصیت، در کمترین زمان یک لوگوی قدیمی بسازد!


در نهایت، وینتیج سبکی است که داستانی را روایت می‌کند، و لوگوی وینتیج راهی عالی برای شروع آن داستان است. اگر می خواهید حس ماجراجویی یا شاید نوستالژی روزهای گذشته را به تصویر بکشید، یک لوگوی قدیمی راهی عالی برای انجام این کار است.

به طور کلی، بهترین راه برای ایجاد یک برند این است که عاشق این فرآیند شوید و آن را به شخصیت خود گره بزنید. بله، این به مشتریان شما مربوط می شود، اما این شما هستید که بیشتر در بین مشتریان شما طنین انداز می شود.

پس آن هوس سرگردانی را در آغوش بگیرید، به گذشته سفر کنید و امروز یک لوگوی قدیمی برای برند خود ایجاد کنید!

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

طراحی لوگو

طراحی بنر

برای طراحی لوگو و مشاوره به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود   حیوانات و برندها مانند پوما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.