صفحه اصلی / تکنولوژی / بهترین و بدترین تغییرات لوگوی تمام دوران

بهترین و بدترین تغییرات لوگوی تمام دوران

بهترین و بدترین تغییرات لوگوی تمام دوران

 

لوگوها کمی شبیه به نوجوانان هستند. گاهی اوقات آنها مراحلی را طی می کنند. و گاهی اوقات، یک دسته کامل از آنها در برابر فشار همسالان تسلیم می شوند و همه شروع به یکسان می کنند (به شما نگاه می کنند، مد رده بالا).

به لطف اینترنت، هر اشتباه لوگوی در جایی وجود دارد، درست مانند مدل موی صحنه شما، سلفی های Myspace، و نقل قول های My Chemical Romance.

بنابراین آماده شوید تا انگشتان خود را به بهترین شکل فشار دهید و در بدترین تغییرات لوگوی تمام دوران، درونی فریاد بزنید.

بهترین تحولات لوگو

از شیرینی شروع می کنیم و با تلخی پایان می دهیم. در زیر برخی از بهترین تحولات لوگو که در تاریخ دیده‌ایم آورده شده است

پپسی

تکامل لوگوی پپسی

تماشای تغییر لوگوی پپسی در طول زمان کمی شبیه به بازسازی یک ماشین واقعاً قدیمی است. از «لوگوی تقلید آمیز وحشتناک Willy Wonka که در حالت مستی طراحی کردم» گرفته تا لوگوی کلاسیک شعله ور پپسی، به جرات می توان گفت که گاهی اوقات، زمان واقعاً همه زخم ها را التیام می بخشد.

ایکیا

تکامل لوگوی ایکیا

قبل از اینکه لوگوی نمادین، ساختاریافته، زرد و آبی خود را در دهه ۱۹۸۰ پیدا کنند، غول لوازم خانگی سوئدی Ikea با چیزی شبیه به لوگوی Chupa Chups شروع به کار کرد (فقط که توسط دالی طراحی نشده بود ). پس از هر اتفاقی که در سال ۱۹۵۴ رخ داد، آنها در نهایت بر روی یک نسخه تک رنگ از لوگوی فعلی خود قرار گرفتند و در دهه ۸۰ رنگ به آن اضافه کردند. یک مثال عالی از اینکه چگونه ترکیب رنگ لوگو می تواند یک لوگوی خوب را به یک لوگوی عالی تبدیل کند.

اوبر

تکامل لوگوی اوبر

اوبر داستان منشأ بسیار منحصر به فردی دارد که در تکامل لوگوهای آنها منعکس شده است. پس از تغییر نام خود از Ubercab، لوگوی Uber نیز به گونه ای تکامل یافت که کمتر شبیه یک سوپرمارکت زنجیره ای اروپایی باشد. اکنون، آنها یکی از زیباترین هویت های برند را دارند.

توییتر

تکامل لوگوی توییتر

تماشای تکامل پرنده به عنوان یک لوگو، لری، مانند تماشای تکامل یک پوکمون است. لوگوی توییتر به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوهای تاریخ، در طول زمان تغییرات ظریفی را پشت سر گذاشته است که به آن فوریت و پویایی آن می‌دهد.

سیب

تکامل لوگوی اپل

اگرچه بسیار جالب است، اما لوگوی اصلی اپل با الهام از اسحاق نیوتن شبیه چیزی است که می توانید در نقشه گنج پیدا کنید. این شرکت از زمانی که در سال ۱۹۷۶ با لوگوی معروف سیب خود طلایی زد و یک علامت نیش به آن اضافه شد تا کمتر شبیه گیلاس به نظر برسد.

نایک

تکامل لوگوی نایک

“Swoosh” کارولین دیویدسون یکی از نمادین ترین طراحی های لوگو است. با وجود این، فیل نایت، مالک نایک، در ابتدا این طرح را وتو کرد. اما خوشبختانه این لوگو در نایت رشد کرد و در نهایت گیر کرد. نایک از آن زمان متن خود را از لوگو حذف کرد و ترجیح داد شخصیت برند خود را به یک نماد قدرتمند خلاصه کند.

دونات دانکین

تکامل لوگوی دونات دانکین

از دهه ۱۹۵۰ Americana کنار جاده ای تا لوگوی چاق دانکین ۲۰۱۹، برند Dunkin’ Donuts نمونه کلاسیک دیگری از اصلاح لوگو است. همانطور که برندها در شناخت رشد می کنند، لوگوها اغلب لاغرتر، کمتر به هم ریخته تر و قوی تر می شوند. حذف «دوناتز» از لوگو در سال ۲۰۱۹ ممکن است یک حرکت جسورانه باشد، اما گواهی بر این برند است که ما هنوز دقیقاً می دانیم که باید چه انتظاری داشته باشیم.

Airbnb

تکامل آرم Airbnb

در سال ۲۰۱۴، لوگوی Airbnb به روز رسانی بسیار مورد نیاز را دریافت کرد. برای شروع وحشتناک نبود، اما باعث شد Airbnb کمی شبیه به یک شرکت بستنی سازی به نظر برسد. لوگوی جدید «Bélo» با برجسته کردن مضامین عشق، مکان و با هم بودن، نمونه ای عالی از نحوه استفاده از شکل لوگو برای انتقال معنی است.

یوتیوب

تکامل لوگوی یوتیوب

خوب، پس این مورد بحث است. بسیاری از مردم احساس می‌کنند که نشان‌واره اصلی YouTube TV منطقی‌تر است. با این حال، افزودن نماد پخش به معنای تغییر اجتماعی از «لوله» به ویدیوی آنلاین است. همچنین لوگوی لمسی تری است که نیاز به «فشار دادن» دارد، درست مانند تماشای یک ویدیو در تلفن. در هر صورت، اضافه کردن کمی اشباع به رنگ قرمز به زنده شدن یک لوگوی ساده کمک کرد.

بدترین تحولات لوگو

ما هرگز نمی دانیم که این برندها به طور کامل به چه چیزی فکر می کردند، اما حداقل می توانیم به این نکته اشاره کنیم که تصمیمات آنها چقدر وحشتناک بوده است.

Coors Light

تکامل لوگو نور Coors

بعد از یک هفته دیوانه کننده در محل کار، در بار مورد علاقه خود هستید. تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که خنک شوید، استخر بازی کنید و در درخشش تابلوی نئون بار بزرگ آبجو بنوشید. ناگهان یکی از دوستان می آید، تابلو را با نشانه استخر شما می شکند و شروع می کند به ریختن آبجو در تمام فاق شما. این استعاره بسیار دقیقی است از اینکه Coors Light چقدر با لوگوی جدید خود سرگرمی را خراب کرد.

سنت لوران

تکامل لوگوی Yves Saint Laurent

در سال ۲۰۱۲، ایو سن لوران یکی از منحصربفردترین لوگوهای مونوگرام را انتخاب کرد و آن را به تابلوی خیابان پاریس تبدیل کرد. آنها با بریدن قلب (و نام) بنیانگذار التقاطی خود، موفق شدند در این فرآیند به برند خود صدمه بزنند و چیزی را آغاز کردند که تبدیل به دومینویی از سانس‌سریف‌ها در صنعت مد می‌شد.

باربری

تکامل لوگوی باربری

به طور جدی، ما هرگز نمی دانیم چه چیزی باعث شد که کل جامعه مد از سریال های مد متنفر باشند. در سال ۲۰۱۸، باربری روی سان‌سریف‌ها پرید و در این فرآیند از شر نمادین خود خلاص شد. از چه زمانی شیک بودن اینقدر … غیر مد شد؟

اینستاگرام

تکامل لوگوی اینستاگرام

خوب، این یکی ممکن است کمی بحث برانگیز باشد، اما صدای ما را بشنوید. در ابتدا لوگوی اینستاگرام مشکلی نداشت. نه برجسته، نه وحشتناک، فقط خوب است. اما حداقل شخصیت داشت. ماشین لباسشویی جدید اینستاگرام – منظورم دوربین – آرم است، نمونه خوبی از ساده بودن است. اگر این واقعیت نبود که نیمی از جهان از اینستاگرام استفاده می کردند، چنین لوگویی نامشخص و صراحتاً فراموش شدنی بود!

ریباک

تکامل آرم ریباک

این فقط می تواند نوستالژی دهه ۹۰ ما باشد ، اما لوگوی جدید ریباک آن چیزی نیست که قبلا بود. ریباک که همیشه یک کودک مشکل ساز است، برای یافتن هویتی محکم تلاش کرده است. در حالی که این شرکت سرانجام با نمادهای متقاطع خود نزدیک شد، در سال ۲۰۱۴ توپ را با یک آرم مثلثی شکل مبهم رها کرد.

پایتخت یک

تکامل لوگوی Capital One

“سلام بچه ها! مردم، حرکت و چیزهای دیگر را دوست دارند، درست است؟ خوب، من دکمه “افزودن شکل” را در پاورپوینت پیدا کردم و این چیز جذاب ظاهر شد و فکر می کنم باید از آن در لوگوی خود استفاده کنیم!

– رونوشت واقعی از جلسه آژانس در سال ۲۰۰۸ برای طراحی مجدد لوگوی Capital One.

سامسونگ

تکامل لوگوی سامسونگ

احتمالاً کم بحث‌برانگیزترین تکامل لوگوی تاریخ است، اما همچنان. بدون ظرف آبی، لوگوی سامسونگ به نوعی خالی‌تر به نظر می‌رسد. لوگوی سامسونگ که پویایی اولیه دهه ۹۰ خود را از دست داده است، اکنون شبیه هر برند دیگری در حوزه فناوری اطلاعات مبهم است.

شکاف

تکامل لوگوی شکاف

گپ درهای خود را در سال ۱۹۶۹ در خیابان اوشن، سانفرانسیسکو افتتاح کرد. این شرکت با شروع با یک لوگوی دوستانه و به سبک تابستانی عاشقانه، لوگوی نمادین مونوگرام خود را در سال ۱۹۸۶ پیدا کرد. سپس سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد. پس از معرفی لوگوی جدیدی که مردم را بیشتر از بحران مالی ناراحت کرد، گپ به لوگوی قدیمی خود بازگشت – تنها پس از یک هفته . اوه!

خطوط هوایی آمریکا

تکامل لوگوی خطوط هوایی آمریکا

استفاده از نمادهای حیوانی در لوگوها راهی عالی برای تجسم شخصیت برند شماست. با این حال، گرفتن آرم حیوانات موجود و تبدیل آن به یک هواپیمای کاغذی، راهی عالی برای تضعیف نماد ملی است. در غیر این صورت یک اجرای خوب برای تغییر نام تجاری خارج از هدف.


لوگوها بسیار مهم هستند . به روز نگه داشتن هویت برند شما یک راه حیاتی برای حفظ ارتباط شما با مشتریان است، اما این یک هنر ظریف است.

بنابراین، چه در حال بحث در مورد رنگی هستید که از یک شعار استفاده کنید ، مطالعه اینکه چگونه برندهای معروف لوگوی خود را در طول زمان تغییر می‌دهند می‌تواند منبع بسیار خوبی برای راهنمایی باشد.

اما به یاد داشته باشید، ابراز وجود خود از طریق برندتان درست مانند زندگی واقعی است: لازم نیست شخص دیگری باشید. مطمئناً، استانداردهای کلی قالب‌های لوگو وجود دارد که مناسب صنایع خاص است، اما برقراری ارتباط با شخصیت شما از شما شروع می‌شود.

فکر می کنید زمان به روز رسانی فرا رسیده است؟ همین امروز با سازنده لوگوی ما شروع کنید!

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

طراحی لوگو

طراحی بنر

برای طراحی لوگو و مشاوره به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود   حیوانات و برندها مانند پوما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.