صفحه اصلی / تکنولوژی / آرم آرم: معرفی مختصر

آرم آرم: معرفی مختصر

آرم آرم: معرفی مختصر

 

آرم های نشان جهانی هستند. آنها در هر صنعتی در سراسر جهان یافت می شوند، از دانشگاه ها، تیم های ورزشی، مارک های اصلی خودرو، پرچم های ایالتی، و حتی لوگوی روی فنجان قهوه استارباکس شما.

هنگامی که با ظاهر آرم ها آشنا شدید، از دست دادن آنها بسیار سخت است. در اینجا فقط چند نمونه قابل تشخیص فورا آورده شده است:

  • هارلی دیویدسون
  • فولکس واگن
  • بی ام و
  • برادران وارنر
  • استلا آرتوا
  • سپر سوپرمن

چهار نوع اصلی لوگو چیست؟

قبل از اینکه بیشتر به این سبک لوگوی بسیار متمایز بپردازیم، به داشتن پیشینه کمی در مورد آنچه که در مقابل آن قرار دارد کمک می کند. در اینجا خلاصه ای کوتاه از چهار دسته اصلی لوگوها آورده شده است.

۱٫ لوگوهای علامت تجاری

از میان چهار نوع لوگو، این ابتدایی ترین آنهاست: شما پیام و شخصیت برند خود را با یک گرافیک منفرد، معمولاً به نوعی نمادی انتزاعی ، منتقل می کنید. همچنین به عنوان علامت تصویری شناخته می شود، مطلقاً هیچ متنی برای دیدن وجود ندارد. این بدان معناست که تصویری که انتخاب می‌کنید باید به اندازه‌ای قوی باشد که بتواند به‌عنوان نمایانگر کل کسب‌وکار شما باشد. این نوع لوگو برای شرکت های جهانی بسیار عالی عمل می کند، جایی که ممکن است نام شرکت در ترجمه گم شود.

نمونه ای از لوگوی مارک تجاری: نماد سیب نمادین اپل.

۲٫ لوگوهای Wordmark

این نوع لوگو آن را به سمت دیگر سوق می دهد: لوگوی شما به معنای واقعی کلمه نام کسب و کار شما است. گاهی اوقات این معنای تحت اللفظی به سطح بعدی کشیده می شود، با شعاری که نشان می دهد شرکت شما چه می کند یا چه زمانی تاسیس شده است. از آنجایی که هیچ تصویری وجود ندارد، لوگوهای علامت کلمه به شدت به تایپوگرافی متکی هستند تا از بقیه متمایز شوند. این سبک لوگو برای استارت آپ ها بسیار مقرون به صرفه است زیرا عناصر گرافیکی کمتری وجود دارد. علاوه بر این، می تواند به ایجاد تشخیص نام کمک کند.

نمونه ای از لوگوی علامت کلمه: Walmart.

۳٫ آرم های حروف

مانند لوگوهای علامت کلمه، این نوع لوگو فقط به تایپوگرافی متکی است – فقط این بار حروف اول شرکت منحصراً برای نشان دادن نام تجاری استفاده می شود. این سبک لوگو مینیمالیستی است و به خوبی کاهش می یابد، و به ویژه اگر نام کامل یک شرکت لقمه باشد، موثر است. اشکال؟ فقط استفاده از حروف اول برای نشان دادن نام تجاری شما می تواند مشتریان بالقوه را از حلقه دور کند.

نمونه ای از لوگوی حروف: IBM.

۴٫ لوگوهای علامت ترکیبی

این نوع لوگو دقیقاً همان چیزی است که می گوید: ترکیب علامت تجاری و علامت کلمه، در یک بسته بندی مرتب. می توانید استدلال کنید که این سبک لوگو بهترین های هر دو دنیا را به شما می دهد. وضوح متن را با جذابیت چشم نواز یک تصویر به دست می آورید.

نمونه ای از لوگوی علامت ترکیبی: Mastercard.

بنابراین آرم نماد دقیقاً چیست؟

مشابه آرم های علامت ترکیبی، آرم های نماد تصاویر را با متن ترکیب می کنند. تفاوت؟ آرم های نشان این ویژگی های طراحی را در یک قاب یا حاشیه محصور می کنند، در حالی که آرم های ترکیبی اینطور نیستند . لوگوی نشان نیز به ندرت از طلسم استفاده می کند. هر تصویری در عوض نمادین تر است و اغلب به طور یکپارچه با متن ترکیب می شود.

 

کسب‌وکارها اغلب آرم‌های نشان را انتخاب می‌کنند تا حالتی کاملاً قدیمی را به نمایش بگذارند ، و دلیلی هم دارد که این کار بسیار خوب عمل می‌کند: این طرح، روش قدیمی برندسازی را تکرار می‌کند، که شامل فشار دادن مهرهای لاستیکی دایره‌ای بر روی مهر و موم‌های مومی بود.

 

بسیاری از آرم‌های نشان‌ها نیز بر پایه خانواده‌های قدیمی یا سازمانی هستند – فکر کنید هاروارد یا حتی هاگوارتز.

لوگوی نشان هاگوارتز

با توجه به وزن تاریخ که دقیقاً در طراحی آن گنجانده شده است، جای تعجب نیست که این نوع لوگو برای مصرف کنندگان جاودانه باشد.

تفاوت بین نمادها و نمادها چیست؟

اگرچه هر دو اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، چندین تفاوت کلیدی بین این دو عبارت وجود دارد.

  • نماد یک علامت یا کاراکتر است که به عنوان یک نمایش عینی از یک شی، ایده یا رابطه وجود دارد.
  • یک نشان یک نمایش انتزاعی تر است، یا از یک فرد (مانند یک پادشاه)، یک گروه از افراد (مانند یک تیم ورزشی)، یا یک ایده (مانند یک حقیقت اخلاقی). اغلب، نشان ها به عنوان نشان پوشیده می شوند یا برای نشان دادن وابستگی روی لباس ها دوخته می شوند.

شما اغلب نمادهایی را می بینید که در طراحی لوگوی نشان گنجانده شده اند تا پیامی را منتقل کنند. به عنوان مثال، جمجمه و استخوان های متقاطع به خودی خود نمادی برای سم است. هنگامی که در جایی روی یک نشان ظاهر می شود، معنای آن کمتر تحت اللفظی می شود: دلالت بر ارتباط با خطر یا سرکشی دارد.

زمان انتخاب لوگوی نماد

لوگوهای نشان یک انتخاب عالی برای کسب و کارهای مدرنی هستند که می خواهند به سنت های قدیمی اشاره کنند، فقط با کمی هوس. این نوع لوگو مستقیماً به عشق مصرف کنندگان به نوستالژی ضربه می زند، در حالی که در عین حال اعتماد، میراث و اعتبار را به شما منتقل می کند.

اگر:

  • شما می خواهید شرکت یا صنعت خود را به ریشه های تاریخی آن پیوند دهید.
  • شما می خواهید یک حس قدرت تثبیت شده را با میراثی در پشت آن منتقل کنید – به نشان های پلیس فکر کنید. (اگر کسب و کار شما نسبتاً جدید در صحنه باشد، این می تواند مفید باشد.)
  • شما می خواهید طعمی متمایز و/یا فکری به برند خود اضافه کنید، با یا بدون حس کنایه بازیگوش.
  • شما می خواهید کاری کنید که مصرف کنندگان خود احساس کنند که با جامعه خاصی از افراد همفکر مرتبط هستند. (آرم های تیم های فوتبال بریتانیا نمونه ای عالی از این موضوع است.)

اگر:

شما می خواهید فضایی فوق مدرن و آینده نگرانه را منتقل کنید. آرم‌های نماد یکی از سنتی‌ترین انواع لوگوها هستند، بنابراین بهترین نشان‌دهنده شرکت‌های پیشرفته یا پیشرفته نیستند.

چگونه لوگوی نشان خود را ایجاد کنم؟

تجسم آرم نماد عالی برای کسب و کار شما نباید ترسناک باشد. در واقع، شما می توانید همین الان یکی را خودتان بسازید، بدون نیاز به تجربه طراحی. سازنده لوگو ما این کار را آسان می کند.

نکات طراحی آرم آرم

این واقعیت وجود ندارد که لوگوی شما برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. این به مشتریان بالقوه بینش فوری در مورد اینکه شما چه کسی هستید و چه چیزی می توانید به آنها ارائه دهید می دهد. به‌ویژه آرم‌های نشان در انتقال پیامی بسیار منحصربه‌فرد درباره برند شما در نگاه اول عالی هستند.

اگر آماده اید که آرم نماد خود را زنده کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند:

شکل ظرف مناسب را انتخاب کنید

شکل همه جانبه ای که طراحی لوگوی نشان خود را در آن قرار می دهید به معنای واقعی کلمه چیزی است که همه آن را کنار هم نگه می دارد. به همین دلیل، ظرف به اندازه خود طراحی مهم است.

 

  • آرم های دایره ای شکل کلاسیک هستند. مهرهای مورد استفاده روی مهرهای مومی که الهام‌بخش طرح‌های امروزی هستند، دایره‌ای بودند و در واقع، تعداد زیادی از آرم‌های نشان گرد هستند. در امتداد این خطوط، می توانید بیضی نیز بروید. (برای نمونه کتاب درسی به لوگوی فورد نگاه کنید.)
  • آرم‌های تاج‌شکل به روزهای هرالدیک قدیم بازمی‌گردند، زمانی که نام‌های خانوادگی با افتخار روی سپرهای پرآذین نقش بسته بودند. تاج یک میراث تثبیت شده را منتقل می کند، شاید بیش از هر شکل دیگری.
  • مربع ها و مستطیل ها نیز انتخاب های محکمی هستند که حس ثبات، کارایی و حرفه ای بودن را منتقل می کنند. با این حال، به همین راحتی می‌توانید خارج از جعبه فکر کنید و شکل غیرمنتظره‌ای را امتحان کنید – مانند مثلث .
    مطمئن شوید که مقیاس پذیر است

 

آرم های نماد همه چیز در مورد جزئیات است – اما اغلب این جزئیات در نهایت بزرگترین افت آنها است. مهم نیست که طراحی شما چقدر ظریف است – اگر به درستی مقیاس بندی نشود، در اندازه های کوچک مانند یک آشغال درهم به نظر می رسد. شکوفایی های پیچیده، علائم اچ خیالی و فونت های روان ممکن است بر روی تی شرت تاثیر بگذارد، اما اغلب به محض اینکه لوگو به اندازه صفحه نمایش گوشی هوشمند کوچک می شود، ناخوانا می شوند. این معضل تاسف بار می تواند گزینه های برندسازی شما را به شدت محدود کند.

راه حل؟ طرح و طرح رنگ خود را تا حد امکان ساده و مقیاس پذیر نگه دارید و در عین حال ظاهر نماد کلاسیک را حفظ کنید. مطمئن شوید که فایل خود را در قالب وکتور ایجاد کرده اید . سپس، لوگوی خود را در اندازه های مختلف و روی مدل های مختلف تست کنید.

آرم نشان nfl

آرم NFL یک نمونه عالی از یک نشان مقیاس پذیر است. در هر اندازه ای فوراً قابل تشخیص و خواندن است.

از اضافه کردن شعار بپرهیزید

وقتی صحبت از اضافه کردن کلمات یا شعارها به آرم ها می شود، کمتر بیشتر است. فضا در داخل دیوارهای کانتینر بسیار عالی است. موارد اضافی کوچکی که در بسیاری از لوگوها ظاهر می شوند، مانند “سال تاسیس”، اغلب با کوچک شدن لوگو به فراموشی سپرده می شوند. برای مثال کامل از این، به مهرهای رسمی ایالت های ایالات متحده نگاه کنید. خواندن کلمات روی آنها زیر یک اندازه مشخص تقریبا غیرممکن است.

متوجه خواهید شد که اکثر برندهای بزرگ فقط به نام شرکت خود (یا مخفف آن) پایبند هستند.

رنگ های خود را با دقت در نظر بگیرید

در حالی که رنگ‌های تند و با درام بالا برای گرفتن کره چشم‌های اضافی عالی هستند، به ندرت می‌بینید که از آن‌ها در آرم‌های نماد استفاده شده است. یک طرح رنگی ظریف با لحن بی صدا یا خنثی با پیچیدگی همیشگی این سبک لوگو سازگاری بیشتری دارد. نشان‌های نمادها نیز پیچیده‌تر از بقیه هستند، بنابراین سایه‌های کمتر به معنای شانس کمتری برای بارگذاری اطلاعات است. شما نمی خواهید پیام شما در یک مخلوط رنگ گم شود.

مخاطبان خود را به خاطر بسپارید

ممکن است زیباترین آرم نشان دنیا را ساخته باشید، اما اگر طراحی شما با برند شما همخوانی نداشته باشد یا با مشتریان شما ارتباط برقرار نکند، در پس زمینه محو خواهد شد. اگرچه بدون شک سلیقه بی عیب و نقصی دارید، اما برای مخاطبان خود طراحی می کنید نه شما.

به طور کلی خود را از طراحی حذف کنید و به جای آن بر ویژگی های جمعیتی هدف شرکت خود تمرکز کنید. بهتر است یک قدم جلوتر بروید و برای الهام گرفتن از رقبای خود نگاه کنید و ببینید چه چیزی برای آنها مفید است. آیا رنگ های خاصی وجود دارند که مدام ظاهر می شوند؟ برخی از حروف معمولی کدامند؟ همتایان معتبر صنعت شما احتمالاً دلار بالایی را برای تحقیقات بازار خرج کرده‌اند، بنابراین پیروی از رهبری آنها به شما کمک می‌کند در فرآیند طراحی لوگوی خود تصمیمات بهتری بگیرید.

لوگوهای نشان دارای شخصیت های بزرگتر هستند که فراتر از مرزهای خوش فرم آنها گسترش می یابد. استفاده از لوگوی نماد برای کسب و کار شما یک راه عالی همه جانبه برای نشان دادن نشان شما است!

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

طراحی لوگو

طراحی بنر

برای طراحی لوگو و مشاوره به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود

نحوه استفاده از نماد حیوانات در لوگوی خود   حیوانات و برندها مانند پوما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.